PotatoPrince

Alla inlägg under augusti 2014

Av nana le potato - 25 augusti 2014 08:05

Tjaow ;3

(ahahah jag är kreativ idag xD naah not really)

Har haft det lite jobbigt sen igår.. Emilia stod på gränsen till självmord igår och när hon sa hej då.. mina tårar bara strömmade ner, gick inte att hejda. 

image asså seriös ;__; har aldrig gråtit så mkt förut eller haft sådan panik uh 

Men hon ändrade sig tillslut... efter ett tag... Jag är bara så rädd att hon ska försvinna ur mitt liv, hon är ärligt det mest värdefulla i hela mitt liv. Jag älskar henne, hon är som min andra halva... Vi har bara varit ihop i snart 9månader, men vad spelar det för roll? det  visar inte hur stor min kärlek är. Jag vill att du ska förstå det emilia, även om du inte ser det här, JAG SKULLE ALDRIG KLARA MIG UTAN DIG ~ 

 

Men nog om det ;3; Vill inte gråta mer nu innan skolan & tandläkaren.

eheheh, TANDLÄKAREN, wait wat!? uh noo. ahahah jag hatar tandläkaren D:

erhm.. she won't see anything,  right? x3 Juuuuste, jag slipper skolan i en timme tack vare det! ahah YES <3 lycka >--< skolan och alla lärare kan gå och ta sig i röven ok? speciellt Ingrid, som.. jag självklart råkade säga till att jag hatar henne för att hon ä vidrig. (sa det till Nelly och så stod hon bakom ahaha ): så klumpig jag e ) 

 

okokok jag måste dra nu ;__; hedå ~ 

Av nana le potato - 21 augusti 2014 13:25

Kon'nichiwa!

Ok det låter lite Wanne-be aktigt att börja ett inlägg så men nu får det göra det, orkar inte skriva hellu en enda gång till nu. Precis som jag sa igår blev jag hemma idag med, jag kom inte äns upp ur sängen mer än för att ta hampus telefon och ringa tsk. Så jag klev upp för cirka 20minuter sen och duschade B) sovmorgon <3 Men imorgon blir det skola igen

 imageJAG ORKAR INTE OK, men jag ska lyfta huvudet, låtsas att jag bara ser fjärilar och regnbågar... Men vi får se hur det går. Det är 100% säkert att jag går till skolan imorgon och 85% att jag kommer bli kallad skolkare eller något TT--TT Killarna i min klass (framförallt en snubbe som varit min bästa vän enda fram tills 4an när han typ halv övergav mig - vilket inte var så konstigt. Han hade ju sina killkompisar så vafan skulle han med mig till??) Men dem glor på mig hela tiden (till och med på lektionerna) som om jag vore ett missfall eller en idiot. :c men jag tänker banne mig ignorera det. Jag ska bli stark, jag måste klara det här.. Och Jossan? Tack <3 Du gav mig ljuset jag behövde igår kväll. Du är en ängel. 

 

Men så vidare från min sjukt ointressanta vardag till Anime. Ska jag vara helt ärlig så tänker jag inte erkänna vad mer jag tittade på igår än Corpse party xD men ni ska få en liten betygsättning osv av corpseparty tourtured souls:

 

Corpse party - tortured souls

Survival Horror ( dock är den inte särskilt läskig) &  adventure

Det finns faktiskt ett spel till det också, jag bara måste testa det någon gång! seriöst

 Photobucket

Handling: En av flickorna på en skola ska byta, och dem alla samlas för att säga adjö och (om jag inte minns fel) sova över i skolan. Dem börjar med en enkel liten spökhistorie, och sedan ska de göra en vänskaps Ceremonie. Men någonting går fel och de kastas in i grundskolan som försvunnit under marken för många år sen. De delas då upp i grupper om två och två och måste försöka överleva alla faror som finns där. (kortfattad handling som jag skrev ihop nu så mobba inte xD) 

 

Antal dansande kaniner från mig:

imageimageimage / imageimageimageimageimage

3/5 Dansande kaniner! ok, egentligen ville jag ge den 3,5 men lixom.. JAG KAN JU INTE DELA EN KANIN PÅ MITTEN D: xD 

 

såå nu måste jag ställa ifrån mig datorn innan någon kommer hem *tittar misstänksamt runt mig* Sayonara!


Av nana le potato - 20 augusti 2014 09:14

Tjaow ~ 

De flesta av er är nog i skolan just nu, med tanke på att skolan började igår TT--TT ( i måndags elr idag för vissa ) Jag gick faktiskt till skolan igår, vilket fick mig att må sjukt dåligt :s betedde mig nog som ett svin kändes det som :c sorrie. Men jag vaknade igår och kände hur ögonen rann o klibbade - tittar i spegeln och inser att dan börjat på det absolut *bästa* sättet ever: jag har fått ögoninflammation.  självklart var jag tvungen att gå till skolan ändå, som vanligt. 

När jag väl kom dit blev jag tvingad att skriva svar på frågar som såg ut typ såhär:

 

Vad har du för spontana tankar och känslor inför skolan?

Vad har du för mål?

Hur tycker du att du mår?

 

Det gjorde mig inte direkt mkt gladare -_- Well, den sista frågan var inte till alla, den ställde min lärare mig personligen. Och mitt självklara svar kom direkt: jo, jag älskar skolan och ser allt som regnbågar med fjärilar!  Så nu hoppas jag att dem låter mig vara.

 men det var ju igår? vad gör jag hemma nu då?

Jo jag har redan börjat med min gräsliga vana att frånvaroanmäla mig (anmäla att jag är sjuk) då min skola har en telefonsvarare som svarar. Jag mådde seriöst inte bra imorse, vaknade och fick en panik attack så bestämde mig för att stanna hemma när jag dessutom såg att jag försovit mig en timme. Såååå nu när jag ändå bloggar (med pappas dator yaay )

kan jag väl slänga in lite mer saker än bara mina dar :3

 

 NI MÅSTE BESÖKA DEN HÄR BLOGGEN OKOKOK B) då kanske ni får vara på vårat té party med kakor o enhörningar >:D (bilden är en länk, eller ska vara iaf om den fungerar c: )

 

Sen så har jag tittat typ hela dagen efter skolan igår på en massa saker som jag vill ha x3 så tänkte visa en cooosplay jag vill ha:

 

96-Attack-on-Titan-Eren-Jaeger-Short-Dark-Brown-Cosplay-Wig-Free-shipping-wigcap


Attack-on-Titan-Shingeki-no-Kyojin-Eren-Jaeger-Mikasa-Ackerman-Cosplay-ShoesAttack-on-Titan-Eren-Jaeger-cosplay-Cloak-Investigation-Corps-Camp

Eren Jaeger cosplay 

image ahahah så glad, I gotta buy that shiet! övertalade milia-ne att cosplaya levi med mig oxå så vi kan cosplaya ereri! <3 weei  ooooh ooh oooch nelly kanske ska cosplaya Mikasa med oss då som bah NOPE xD Would be so awesome seriously.

Sen ska jag möta majken mån dag, så ska jag passa på att köpa lite hårfärg :DDD men har fortfarande inte bestämt mig om jag ska färga ljusblått (kmr snarare bli blått för orkar inte bleka mitt hår) eller roosa? 

men nu så tänker jag gå o se om Corpse party tourtured souls (nej jag stavade troligen inte rätt xD) så hedå 


 


Av nana le potato - 13 augusti 2014 23:48

Tjaow ;3
Well, idag har min dag istortsett bara bestått av att leka slav och att baka.
Känner mig som en snäll människa xD (nä jag ä en elak människa men känner mig snäll idah)
Jag vaknade imorse av att våra grannar var med min lillebrorsa och spelade, så fick väl helt enkelt palla mig upp ur sängen och dra på mig kläder -_- ugh.. Klockan va ju bara 9.30, HALV TIO mina vänner usch usch usch. Men jag drog mig iaf ner och spelade nån halv timme med dem (bloons tower defense 5) sen satt min dag igång på riktigt. Så jag ställde mig i köket och bakade lite snabbt kola kakor, men så fick moa (min granne) ont i magen o sa hon va hungrig osv, så jag la en filt över henne i soffan, satte på Trassel på tv:n och gjorde amerikanska pannkakor åt dem. Men detta gjorde ju att jag glömde kakorna i ugnen, klumpig som jag är, så de blev alldeles bruna.. Bara att börja om ugen med andra ord - jag gjorde alltså nya kakor, men när de va i ugnen gick strömmen? Så de tog ungefär 30min extra.och under den här tiden sprang jag runt som en tomtens hjälpreda vid jul och hjälpte dem, spelade spel och gud vet allt. Men det blev bra iaf, sen gjorde jag klart maräng tårtan (bakade från scetch ofc) o sen kom farmor o min låtsas farfar. Så basically, nu är jag hemma hos dem på värmdö, är 600kr rikare än igår (yay 1500kr på två dagar! I'm rich bitches xD) och så har jsg då provat cykeln jag fick B) meeen nu är emilia till 90% chans avundsjuka på er, aw, haha lämnade henne ett tag för att skriva det här hemskt ointressanta blogginlägget xc.

blubfish so, bye ~

Av nana le potato - 12 augusti 2014 21:32

Tjaow c;
Nu använder jag min ipads app igen då jag inte har tillgång till pappas eller hampus dator.. Och mitt internet fortfarande är trasigt på datorn -_- ugh..
I alla fall så är det ju min födelsedag odag, yaay? (I guess) har egentligen mest önskat att den inte skulle komma men nu ä den förbi iaf ;3 har faktiskt haft ganska trevligt idag, med släkten, sälen och milla. Och jag trodde först att emilia glömt min födelsedag :(( (vilket hon hade) men hon kom på de för nån minut sen så nu ä jag glad igen c: <3

Än så länge har jag fått kexchoklad (som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av xD), 900kr, 2 shower gel (folk tycker tydligen att jag luktar illa hhahahaha) och en bio biljett ~

Så nu kan jag köpa min cosplay oxå!! Yaaay.
Och sen ska jag få mitt paket från familjen snart.. Hmm en cykel (hahaha min lillebror avslöjade för mig sötizen) känner mig som en bortskämd snorvalp just nu men aja hehe.
Får skriva nått bättre från en dator imorrn fö nu ropar dem o3o

Sajonara!

Av nana le potato - 11 augusti 2014 12:42

Halo!

Nu är jag äntligen tillbaka phew, fast saknar redan grällsta sjukt mkt D: 

Men i alla fall så tänkte jag börja med att be om ursäkt för att jag inte bloggat som jag sa.. ni kanske läst om den stoooora skogsbranden i sala? Ja asså, grällsta låg 2,8mil bort från närmaste delen av branden så några av dagarna var det så sjukt rökigt att vi inte såg himmelen och det gjorde ont att andas. Under dessa dagar hade vi - i alla fall inte jag - någon teckning och alla satt o tryckte som rädda hundar inne i kiosken eftersom det var det enda stället med frisk luft. usch.

Men det klarnade upp inför fredagen så vi kunde bada med hästarna yaay!

Har inte hunnit ladda upp mina bilder dock.. så ni ska få lite bilder fotograferade av andra 

Rocky min lilla bitska bebis som utgjorde mitt team med mig den här veckan xD

Emilias mordlystna häst Gazela xD well, jag red henne först men vi böt, och jag funderar på att anmäla henne för mordförsök o.o (hon var brunstig så hon var sjukt mycket surare än vanligt) 

 

betty min älskade bebis <3

nellie <3

selma <3 gwaaaahdwjkhudrsdjn dem är sååå söta 

 

Men nu mina vänner & fiender och gud vet vad som finns där ute, nu ska jag baka tills imorgon.

wooaah, tänk att jag redan fyller 14 like woww

 

Hedåå! <3

 

Av nana le potato - 1 augusti 2014 20:18

hallo!
Jag är ledsen att jag inte bloggade igår, mitt internet till datorn har pajjat -_- så får helt enkelt klara mig med bloggplatsens usla Ipad app så länge.. *Suck* I alla fall så hade jag tänkt visa en lite upprörande grejj för oss som älskar anime och manga:

Well, de där små... Jag har inte äns ord för hur illa jag tycker om dem nu.. Verkar tro att varenda tonåring ska ha råd att betala En förmögenhet varje månad för att kunna se och läsa anime o manga. Vårat lilla intresse ska inte behöva kosta oss skjortan och att de nu tar bort våra favorit sidor.. Det är bara för hemskt! Jag vet inte vad jag ska säga, jag hoppas bara att mina favorit sidor är kvar när jag kommer tillbaka från ridlägret nästa vecka.. Uh. SHINGEKI NO KYOJIN, FAIRY TAIL, AMNESIA, SANKAREA, BLACK BUTLER, HETALIA OCH ALLA ANDRA ANIMER ~ KEEP FIGHTING TO STAY.

;--; so.. I will just get all my hopes focused on the anime is still there when I return.

Välkommen till mig!

 

Annyeong!

Mitt namn är Nana och jag är en liten potatis på 14 år som är intresserad av bland annat kpop, hard rock, metal, anime, cosplay och manga (o en massa andra saker xD) Jag är prins av potatisland och styr tillsammans med min lilla princessa det som ska föreställa mitt lilla liv <3

Senaste inläggen

Bloggar du måste besöka

 

 

Bilderna är länkar till deras bloggar <3

En fråga? här kan du ställa den!

1 besvarad fråga

vilket år eller vilken månad söker du?

söker du något speciellt i bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards